جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۹
کد خبر: ۸۵۴۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه

مرحله نهایی مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران برگزار می‌شود

مرحله نهایی سومین دوره مسابقات قرآنی «سراج» ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه باحضور ۴۵۰ منتخب مرحله مقدماتی در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات جلسات قرآنی تهران «سراج» با حضور ۴۵۰ برگزیده مرحله مقدماتی در بخش خواهران و برادران در این مرکز برگزار می‌شود. 
 
مسابقات سراج به منظور تشکیل و ارتقای اطلاعات قرآنی استادان و شاگردان ممتاز جلسات، شناسایی استعدادهای قرآنی، بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان قرآنی مناطق، حمایت و پشتیبانی جلسات قرآنی توسط سازمان فرهنگی هنری و با ستاد اجرایی فرهنگسرای قرآن راه اندازی شد. 
 
در این دوره از مسابقات که برای سه گروه سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شد، ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر علاقمند قرآنی از طریق استادان جلسات قرآنی و یا مراجعه مستقیم به روابط عمومی فرهنگسراهای مناطق ۲۲گانه تهران ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۸۷ نفر از ۱ تا ۱۰ بهمن ماه به صورت شایسته‌ای در تمامی فرهنگسرا‌ها با یکدیگر به رقابت پرداختند. 
 
مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۴۵۰ منتخب مرحله مقدماتی، روز ۱۵ بهمن ویژه خواهران و ۱۶ بهمن ویژه برادران از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و از ساعت ۱۴ تا ۲۰ برگزار می‌شود. 
 
حضور داوران مجرب کشوری از جمله اساتید موسوی بلده، یاریگل، حنیفی، میرداماد، ملک شاهی، پورزرگری خانم‌ها کاتب، الماسی، صحاف، عقبایی، حاجعلی، دیانی از نقاط قوت برگزاری این دوره از مسابقات خواهد بود. 

این مسابقات در روزهای یادشده در فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین، نرسیده به سه راه آذری، نبش خیابان شهید کاظمی میزبان قرآنیان بزرگوار شهر خواهد بود.
خبرهای مرتبط
نظر شما